17 Mei 2010

PESTA BUKU DAN PAMERAN KERJAYA DAERAH PONTIAN TAHUN 2010






Pejabat Pelajaran Daerah Pontian telah menganjurkan Pesta Buku dan Pameran Kerjaya pada:
- 20hb - 22hb April 2010 (Selasa - Khamis)
- Pukul 9.00 pagi - 9.30 malam
- Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim, Pontian

Sehubungan dengan itu, setiap sekolah dikehendaki untuk mengatur satu lawatan ke pameran tersebut mengikut jadual yang telah ditetapkan dan diedarkan ke sekolah-sekolah.

SJK (c) Chung Hwa telah membawa wakil seramai 16 orang murid yang melibatkan Tahun 3 hingga Tahun 6, beserta 8 orang guru pengiring. Kami bertolak ke pameran tersebut pada pukul 2.00 petang dan bertolak balik ke sekolah pada pukul 3.30 petang.

Di pameran tersebut terdapat pelbagai buku ilmiah yang dapat murid perolehi. Dari peringkat UPSR hinggalah Peringkat SPM. Selain itu, pelajar juga ada diberikan potongan harga bagi setiap buku yang mereka beli. Bagi mereka yang menghadapi peperiksaan SPM pula, bolehlah mendapatkan penerangan awal mengenai hala tuju mereka sesudah tamat belajar. Ini kerana, terdapat wakil universiti yang datang seperti UKM, UTM, UNISEL, dan kolej-kolej. Pelajar boleh bertanya dan mendapat nasihat awal bagaimana hendak melanjutkan pelajaran dan bidang apa yang sesuai untuk mereka pohon nanti.

Secara keseluruhan, pameran seperti ini dapat memberikan banyak manfaat kepada pelajar, ibu bapa, dan orang ramai. Diharapkan pameran sebegini akan dapat diteruskan pada masa-masa yang akan datang, sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan