17 Mei 2010

PERTANDINGAN BERCERITA DALAM BAHASA MALAYSIA BAGI SJK (C) & SJK (T) PERINGKAT DAERAH PONTIAN TAHUN 2010







Pada 7 April 2010 yang lalu, telah berlangsungnya Pertandingan Bercerita bagi SJK (c) dan SJK (T) Peringkat Daerah Pontian Tahun 2010. Pertandingan ini telah diadakan di Dewan SJK (c) Pei Chun 1 & 2. Pertandingan ini telah dimulakan pada pukul 2.00 petang sehinggalah pukul 6.00 petang.

Tujuan pertandingan ini diadakan adalah untuk:
- Memperluaskan kesedaran penggunaan Bahasa Malaysia di SJK (c) & SJK (T).
- Memupuk semangat muhibah dan nasionalisme di kalangan pelajar-pelajar bukan Melayu.

Pertandingan ini terbahagi kepada dua kategori iaitu Kategori Lelaki yang diadakan di dewan besar dan Kategori Perempuan yang diadakan di dewan kecil. Seramai 50 Orang peserta telah menyertai pertandingan ini. 25 prang peserta bagi kategori lelaki dan 25 orang peserta bagi kategori perempuan.

Cerita yang perlu disampaikan oleh peserta mestilah bertemakan nilai-nilai murni dan dilarang sama sekali cerita yang menyentuh isu-isu sensitif.

SJK (c) Chung Hwa telah menghantar seorang wakil iaitu Ker Huey Chyi yang membawakan sebuah cerita yang bertajuk "Kura-Kura yang Tidak Mengikut Nasihat". Wakil SJK (c) Chung Hwa telah menunjukkan semangat dan gaya cerita yang menarik dan teratur. Walau bagaimanapun masih tiada rezeki untuk wakil SJK (c) Chung Hwa memenangi pertandingan ini. Diharapkan pada masa-masa hadapan ada wakil daripada SJK (c) Chung Hwa yang dapat memenangi pertandingan ini. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan