17 Mei 2010

PAMERAN BERGERAK BAS PAMERAN ANTIDADAH AGENSI ANTIDADAH KEBANGSAAN (AADK)







Agensi AntiDadah Kebangsaan telah mengadakan aktiviti lawatan ke bas bergerak Pameran AntiDadak Kebangsaan (AADK) pada 27 April 2010 (Selasa) yang lalu, bermula jam 9.00 pagi hingga 4.00 petang di SMK Dato' Penggawa Barat, Pontian. Pameran ini telah dianjurkan oleh AADK dengan kerjasama Pejabat Pendidikan Daerah Pontian (PPD).

Oleh itu, SJK(c) Chung Hwa telah menghantar wakil seramai 4 orang murid yang terdiri daripada murid Tahun 4 beserta seorang guru pengiring untuk melawat pameran itu. Di pameran tersebut murid-murid di bawa masuk ke dalam bas, di mana di dalamnya terdapat penerangan tentang bahaya dan kesan dadah kepada tubuh manusia serta contoh-contoh dadah asli untuk dipertontonkan kepada murid-murid. Difahamkan bahawa hanya terdapat 2 buah bas pameran seperti ini di Malaysia. Iaitu melibatkan bahagian selatan Semenanjung Malaysia dan bahagian utara Semenanjung Malaysia.

Secara kesimpulannya pameran sebegini adalah baik namun faktor kawasan yang sempit serta kekangan masa mencacatkan sedikit pelaksanaan pameran ini. Mungkin pihak AADK dan PPD perlu melakukan sedikit pembaikan agar pelaksaannya lebih lancar dan teratur. Walaubagaimanapun syabas dan tahniah diucapkan kepada pihak AADK dan PPD Pontian atas inisiatif yang dijalankan ini, sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan